Ahlan wasahlan~ (^_^)


Tuesday, 17 September 2013

 
UNIVERSITY LIFE
 
 
*cultureshock
 
hmm...first thing first...culture shock..bila da melangkah ke alam university ni..banyak perkara yang kita perlu pertimbangkan..terutamanya dalam aspek diri kita sendiri..maksudnya...bila da masuk u ni..macam macam telatah manusia yang akan kita lihat..variety of human behaviour..oleh yang demikian..pelbagai langkah perlu kita titikberatkan dalam perhubungan antara kawan..gunakanlah akal yang dianugerahkan oleh Tuhan..sebaik baiknya..pilih kawan yg boleh membimbing kita dunia dan Akhirat..yang baik tu ikutlah..yg kurang baik tu jangan ikut pulak tau..bak kata pepatah orang melayu dulu dulu..yang baik dijadikan teladan..yang jahat dijadikan sempadan..tak gitu cek kiah..hmm..and another thing is..jadi diri kita sendiri..jangan ikut org..thats not good to be a fake human rather than you be yourself..be original..and do not copy paste other people life style to yourself..you might turn into other people genes...heheh..sebenarnya..straight to the point..kita just jadi diri sendiri sepertimana diri kita kat rumah or sekolah..just ke u ni untuk kita menambahkan ilmu dan meningkatkan prestasi diri ke peringkat yg kebuh tinggi..one thing that we should have to do with is always improve our skill and shoot for the excellence..right..ooo..kemonn...semua org mampu untuk mencapai kejayaan yang diimpikan..
 
 
*usahasungguhsungguh
 
 
actually
 
bila da menempuh alam u ni..it is not easy as other people think about,...persaingan antara classmate sgt lah sengit..jadi..nak cakap kat sini...dari sekolah tu sblm terlambat mcm saya...tingkatkan communicaton skill okay..sgt diperlukan..it is..a MUST..sakit nnti bila xbiasa..I am already felt those feeling..i am trying to fix myself..inshaaAllah..pray for me ya...and other thing is..lagi susah kalau ada scholar molar ni..kena sentiasa consistent..kang ssh hidup..serious talk ni..
quiz nak kena buat betul betul...all things yg lecturer ckp mse first first kena ambil perhatian...jgn masuk tlga kanan kluar tlga kiri..
 
 
I think that is all the point I can share now..and the other time..i will share another point..it is just because I got works to do with..see ya..assalamualaikum..syukran...


Sunday, 15 September 2013

expression

LONG DISTANCE FRIENDSHIP

Hmm..jemari ini pantas berlari menekan ank kunci..tapi..neuron di kepala masih bingung untuk mencoretkan satu kisah..hmm..okay..let talk about friendship..sebenarnya..tiada kata kata yang tepat untuk kita mentakrifkan definisi persahabatan itu sendiri kan..

SAHABAT

biarpun masing-masing sibuk dengan hal pelajaran..
kalian tetap ada dalam titipan doaku..
meski diri ini banyak kelemahan..
tetap ku ingati kamu
dalam diam..
aku tetap ingat
mungkin
cara itu
membuatkan seseorang kebingungan
lantas melakukan satu tindak balas di luar jangkaan
hanya kemaafan aku pintakan
namun
dirimu sekeras kerikil
tidak mampu aku untuk meruntuhkan tembok itu
aku membiarkan..
mungkin jodoh itu tersurat setakat itu sahaja..
terima kasih ku ucapkan..


hehe..tiba tiba je dah kenapa..tak tau la..konklusinya..
Tanya la org dulu kenapa dia buat begitu ye..jangan buat andaian sendiri..kelak diri sendiri yang menyesal nanti...as a friend..sikap saling memahami dan saling beralah antara satu sama lain itu perlu..MESTI..instinct tu xsemua org ada..xsemua org mampu predict apa yg kita rasa..dan hanya satu cara sahaja..yg lebih baik..kita bertanya lah..meminta maaf..bermuhasabah diri sesama sahabat..xperlu lah nak berkelahi dan bergaduh bagai...tak elokkan..