Ahlan wasahlan~ (^_^)


Thursday, 15 March 2012

:: dALam diAm ::






  ~ Dalam diam, kamu LIHAT facebook dakwah dia..
✿  ~ Diam-diam, kamu TERTARIK dengan penulisannya..

✿  Diam-diam, kamu SUKA gaya bahasanya..

✿  Diam-diam, kamu MINAT dengan cara penyampaiannya..
 
✿  Diam-diam, kamu COPY status di wallnya..

 
✿  Diam-diam, kamu IKUTI perkembangannya..

 
✿  Apa pun kamu buat, dalam diam saja..





Kamu diam dan terus berdiam kerana diam menjadi PILIHAN,

untuk KEBAIKAN diri kamu sendiri..









 :: mawar addin ::

✿ Luahan Hati Abah untuk Adik ✿

...........................

..adik , ingat lagi tak? masa adik kecik dulu.. abah selalu bawak adik pergi taman mainan... abah baru je balik kerja..., lepas tuu adik nangis2 depan pintu rumah tunggu abah balik... abah penat sangat masa tu dik , tapi bila abah tengok muka adik yang penuh dengan harapan tuu , abah tak sampai hati nak tolak permintaan adik..... abah tahu mama penat jaga... adik seharian.. takpe kot abah layan adik pulak?? takpe..., abah kan lelaki.. abah kuat ni haa... =)

adik , sekarang adik dah masuk sekolah menengah... abah bangga punya anak sepertimu sayang..., tapi abah sedih.. adik dah makin renggang dengan abah... adik asyik keluar dengan kawan2 adik je... takpe , abah x marah pun dik.. abah tahu adik sedang membesar.. adik tahu jaga diri adik kan... adik ...tahu kalau adik buat dosa , abah yang tanggung dosa2 adik tu.. adik sayangkan abah.. takkan adik nak CAMPAK abah masuk neraka bila adik tak jaga ikhtilat , tak tutup aurat...

adik... maafkan abah.. abah tak sempat nak tengok adik dewasa... ALLAH dah jemput abah lebih dahulu... tak apa adik , jangan sedih... walaupun adik x nampak abah kat dunia.. abah tetap perhatikan adik "di sana".. adik jadilah anak yang solehah yee....

adik..., kenapa adik mengingkari perintah ALLAH?? adik tahu tak , abah diseksa di sini dengan setiap tindakan adik di dunia... adik..., tolong lah abah.. abah sakit ni dik.. sakit sangat diseksa dalam kubur ni... =( adik sayang abah kan? tolonglah berubah dik... tutuplah aurat adik , jaga kelakuan adik....

adik , maafkan abah sebab minta adik untuk berubah... tak apa , ni kali terakhir abah minta macam tuu... abah sayangkan adik.. adik buatlah apa adik suka... abah sanggup tanggung seksa di sini atas perlakuan adik... sebab ABAH SAYANGKAN ADIK.. maafkan juga sebab abah tak pernah cakap macam ni dulu masa abah hidup... abah ingat dengan apa yang abah buat , sudah cukup untuk buktikan kasih sayang abah kepada adik...maafkan abah sayang... :'(

adik , bila rindu abah , sedekahkan al-Fatihah.. abah tunggu adik di syurga untuk bawa abah keluar dari azab ni.....U___U



cOpied by : mawar
addin

~ bunga dan tiram ~ :)

ada dua perumpamaan...dua kisah...dan dua pilihan... 

satu bunga~

dan satu lagi tiram~ 

                                                                   kisah bunga....

bunga~ 
cantik, lembut, wangi, hurmmmm, fuhhh~ attractive, seducing~
hehehe...
disebabkan kerana kecantikan dan wanginyer, dan lembutnyer, dan attractivenyer, dan menggodanyer...
ramai yang memuji bunga...


'cantiknyer bunga niyyy~~:DDD'


bunga bangga~


dan menjadi semakin takabbur dengan kecantikkannya...


bunga pown makin memekarkan, dan 'mengembangkan' dirinyer..
sehinggakan orang yang melihat bunga jadi tak keruan dan tak tahan sangat dah!! 


'aku nak petiklah bunga niy!!'


akhirnyer bunga pown dipetik, dengan relanyer~


dan bunga pown dipamerkan dimerata2 tempat yang glamour2 belaka...
kat rumah2 banglo yang mewah, 
kat fashion show,
kat majlis resepsi kawin yang mewah2,
kat majlis convocation,
kat dinner2 mewah,


kat mne lagi...???


arghhh~kat tempat2 yang glamour lah!!


sudah berkurun bunga dibawa ke hulu ke hilir...
akhirnyer, bunga pown jatuh layu~~


bila bunga jatuh layu...
hilang serinya...


orang dah tak pandang dah bunga layu tu~
orang pown buat dek jer kat bunga...
sehinggakan bunga dibuang begitu sahaja...


tapi ada orang bersimpati dengan bunga~
dan akhirnyer dia kutip bunga....
orang tu pown keringkan bunga, sekering2 yang mungkin...
dan akhirnyer bunga dibungkus...


menjadi potpourri yang harga 5 ringgit~~
kadang2 tu, 2 ringgit lima posen jer!!!


dan akhirnyer bungkusan potpourri itu pown dijual...
dan dibeli oleh makcik kiah...
dan disangkut didalam keretanya...
sehingga ianya semakin kering, kering, dan kering...
tidak berupa cantik lagi, tidak berbau harum lagi, serta hilang serinyer~


itulah nasib bunga~~~:(


huhuhu~


sedihnyer~~:(



----------------------------------------------------------------------------------------------------



                                                kisah tiram pula...

tiram~

hodoh, kembang, keras, kadang2 hanyir, bergerutu, berlumut~
euwwww~
tiram tidak suka menonjolkan dirinya...
tiram pemalu~~
yela, dah semua orang kutuk tiram...
lebih baik duduk diam jer kan~


hodoh lah, gemuk lah, ketinggalan zaman sampai berlumut lah, dan macam2 lagi lah!


tiram tetap dengan pendiriannya~


tiram membawa dirinyer jauh ke dasar laut....
dia duduk dan bertakaffur didasar laut yang sangat dalam~


tiram tidak mempedulikan apa yang berlaku di sekelilingnyer...
anjing laut hempap tiram ke, ribut taufan, ombak rindu (rindu?) hempas2 kat badan tiram ke, kena makan lepas tu ludah balik dengan jerung ke...
tiram tetap utuh duduk disitu!!


betapa kerasnyer tiram!!


tiram tetap dengan pendiriannya~


kerana tiram mengingati janji dia pada Penciptanya, dan janji Penciptanya pada diri tiram~:)


tiram tetap duduk disitu...
bertakakaffur, menjaga serta memelihara sesuatu yang sangat, sangat, precious yang ada dalam isi perutnya~


sehinggalah suatu hari...


ada the chosen one niy, dia pergi menyelam ke dasar laut, mencari rezeki...
tengah the chosen one niy duk mencari ikan2 eksotik...
tiba2...


dia nampak tiram!


lalu dia mengambil tiram...
dan dibawa ke darat...


kat darat tu, faham2lah apa jadi eh...


tiram pown dibelah...



dan akhirnyer keluarlah sebuah mutiara...


yang sungguh cantik, bentuk sphera yang sungguh perfect, menawan, fuhhh~dan sangat berkilau serta sangat, sangat attractive~


wOw~


oleh kerana terlalu menawannyer mutiara niy...
the chosen one menjadikan mutiara sebuah perhiasan yang terlalu indah~:D
sehingga mutiara menjadi sebuah perhiasan yang terlalu mahal!


tau tak...
harga mutiara melebihi harga burgati veyron yang bru berharga $ 2, 400, 000 jer tu!!
sungguh mahal!!!


fuyoooo~


mutiara menarik perhatian segenap sekalian hidupan...
menjadi igauan datin2 seri serta para wanita untuk memilikinyer...


eventhough begitu...


the chosen one tetap menyimpan mutiara...
menjadi harta paling berharga buat dirinya...
menjaga dan memelihara mutiara dengan sungguh tertib dan teliti....
dan menjaga mutiara sepenuh hati~


wahhhh~


beruntungnyer~:DDD


itulah nasib tiram~:)


----------------------------------------------------------------------------------------------------



dari dua perumpamaan....
                                                          dan dua kisah....


..yang mana satu kah saudari2 muslimah yang saya kasihi mahu memilih....


mahu menjadi bunga....


                                                                                 atau....


                   menjadi tiram...?


                                      pilihan terletak di tangan masing2...:)


                                   selamat berfikir, dan selamat beramal~:D





copied by : mawar_addin